Supporthantering
Från Sbkthelp
Denna sida innehåller instruktioner om hur vi arbetar med supporten för SBK Tävling. Systemet är tänkt att vara enkelt och intuitivt men ändå ge tillräcklig struktur för effektiv ärendefördelning.
Alla mail som skickas till support@sbktavling.se hamnar i en gemensam inkorg som nås via https://mail.google.se/a/sbktavling.se. Inloggningsuppgifter fås från SBK:s kansli.
Målsättningen är att inboxen ska fungera som en temporär sluss där meddelanden ges etiketter beroende på vilket område meddelandet gäller.
Meddelanden som du själv kan svara på
1. Svara på ärendet. Ofta kan ett svar vara en motfråga om mer information från frågeställaren, exempelvis användarnamn, hundars registreringsnummer osv.
2. När svaret skickats tas etiketten "Inkorgen" bort från meddelandet. Notera att detta görs oavsett om ärendet anses avslutat eller inte. Gmail samlar relaterade meddelanden i "trådar" där man kan läsa tidigare meddelanden. När frågeställaren svarar i en existerande tråd kommer etiketten "Inkorgen" att läggas till automatiskt igen.
Om du är osäker på svaret
Om du är osäker på ett svar kan du CC:a svaret till erik@l2c.se. Erik Lindblad kommer då att läsa svaret och om det visar sig vara fel så kontaktar han dig så att ärendet kan redas ut.
Meddelanden som du inte kan svara på själv
1. Läs igenom frågan och avgör vilket område frågan gäller. För närvarande finns områdena "Agility & Rally", "Övriga grenar", "Ekonomi" och "Teknik & Buggar".
2. "Tagga" meddelandet med rätt etikett i Etikett-menyn. Meddelandet har nu två etiketter, "Inkorgen" och den nya etiketten.
3. Ta bort "Inkorgen"-etiketten. Det är viktigt att tilldela en ny etikett innan "Inkorgen" tas bort.
4. Välj "Markera som oläst" i menyn "Övriga åtgärder".